Sürüş İzlenimi: Mercedes-Benz CLS 300d 4MATIC AMG

Mercedes-Benz ailesinin makyajlanan coupe formlu sedan modeli CLS’yi yakından inceledik.

Mercedes-Benz ailesinin sportif coupe formlu dört kapılı modeli CLS geçirdiği kapsamlı makyaj operasyonunun akabinde ülkemizde de satışa sunulmuştu. Güncellenen model ailesinin 4MATIC çekiş sistemi ve AMG donanıma sahip 300 d versiyonu ile İstanbul ve etrafında keyifli bir dört gün geçirdim ve modeli yakından inceleme fırsatı buldum.

Markanın yeni dizel motor ve mild hibrit teknolojisine sahip modelin performansına geçmeden evvel dilerseniz gelin güncellenen tasarım ayrıntılarına yakından bir göz atalım.

Tasarım

İlk sefer 2003 yılında tanıtıldığında bilinen hiç bir modele benzemeyen dizaynıyla ilgi odağı haline gelen CLS, bugün pazarda Audi A7, BMW 6 Serisi Gran Coupe, Porsche Panamera ve hatta BMW 8 Serisi Gran Coupe üzere dört kapılı bir sedan konforunu, sportif bir coupe zarafetiyle birleştiren rakipleriyle gayret ediyor. Markada bir müddettir farklı model ailelerinde karşımıza çıkan makyaj operasyonundan nasibini alan CLS de artan rekabette elini daha da güçlendiriyor.

AMG donanım paketine sahip test aracımızda makyajın tesiri birinci bakışta yeni radyatör ızgarası ve tampona sahip ön kısımda karşımıza çıkıyor. Mercedes yıldızlarından oluşan özel dokusuyla yeni ön ızgara, siyah A-Wing’e sahip AMG’ye özel ön tampon, gümüş-krom ön eklenti ve dikey dayanaklarla parlak siyah aerodinamik kanatçıklar araca itibarlı ve sportif bir yüz kazandırıyor.

AMG dizaynlı yan marşpiyeler ve AMG bagaj üstü spoyleri, artta çift egzoz çıkışı, yatay ve ince stop lambaları, art köşelerde dikey hava çıkışları, profilde ise karartılmış arka camlar, geriye hakikat coupe formunu veren eğimli tavan ile krom ayrıntılar merkalı bakışları üzerine çekmeyi kolaylıkla başarıyor.

AMG paketle çift renk görünümlü tremolit gri yahut parlak siyah, çok kollu 20 inçlik AMG jantlar seçilebiliyor.

İç mekan

Makyajlanan CLS, her zamanki üzere ferah ve aydınlık iç yeriyle sizi karşılıyor. Güncelleme ile birlikte açık damarlı kahverengi ceviz ağacı ve gri dişbudak ağacı olmak üzere orta konsol için iki yeni kaplama seçeneği sunuluyor. Deri koltuk seçeneklerinde ise Neva grisi / magma grisi ve sienna kahvesi / siyah olmak üzere iki yeni renk kombinasyonu sunuluyor. Test aracımızdaki sienna kahvesi yahut bizim taba olarak isimlendirdiğimiz renk ise benim favorim diyebilirim. Bedeni uygun saran, yanal ve baldır dayanağı sunan elektrikli ön koltuklar her vakit olduğu üzere CLS’ye yakışır bir konfor sunuyor.

Ön konsolun yatay ve kokpiti kapılarla ahenk içerisinde devam eden çizgisi sayesinde kucaklayan tasarımı da ferahlık algısına kıymetli bir katkı sağlıyor.

>

Modelde makyajla birlikte nappa deri çok fonksiyonlu yeni bir direksiyon simidi kullanılıyor. Direksiyon kolları, gümüş-krom çerçeveli parlak siyah kaplamasıyla dikkat çekerken, vites değiştirme kulakçıkları gümüş-krom olarak sunuluyor.

Yine markanın öbür modellerinden aşina olduğumuz dijital gösterge ve multimedya ekranları ile havalandırma ızgaraları yerini koruyor. Multimedya ekranını orta kısımdaki touchpad kumanda yahut hem gösterge, hem de multimedya ayarlarını direksiyon üzerindeki kumandalarla yönetmek mümkün.

Önde ve geride sınıfın beklentileri doğrultusunda epey âlâ bir diz aralığı sunulurken, alçak ve eğimli tavana karşın art koltukların düzgün ayarlanmış açısı sayesinde baş aralığı sizi rahatsız etmiyor. Artta kol dayama ve bardak tutucular, ön koltuk sırtlarındaki cepler ve geride havalandırma ızgaraları ile iki adet USB girişi fonksiyonellik sunuyor.

Motor ve performans

Test aracımızın kalbinde markanın entegre marş alternatörüne sahip en gelişmiş dizel motor teknolojisi kullanılıyor. 265 Hp güç ve 550 Nm tork bedellerine sahip 1993 cc hacmindeki dizel motora takviye veren entegre marş jeneratörünün anlık olarak ek 22 HP güç ve 250 Nm tork sağlamasıyla 48 voltluk elektrik sistemi besleniyor.

9G-Tronic şanzımana sahip araçta 4MATIC çekiş sistemi ve havalı süspansiyon sisteminin de tesiriyle bu yüksek güç sayesinde akıcı ve pürüzsüz bir sürüş elde edebiliyorsunuz.

250 km/s sürate ulaşabilen araç, 0-100 km/s hızlanmasını 6.4 saniyede gerçekleştirirken, yarı otonom sürüş sistemleri sayesinde uzun yolda inançlı ve konforlu seyahat imkanı tanıyor. Ek olarak modelde trafik tıkanıklığına karşı da yardımcı bir sistem bulunuyor. Çok sayıda sürüş dayanak sistemiyle donatılan modelin fiyatı ise 4 milyon 347 bin 500 TL…

Yazı: Başkan Canözer & Fotoğraflar: Medicon

Mekan: Kurtköy – İstanbul

Teknik Özellikler

Silindir hacmi: 1993 cc

Maksimum güç: 265 HP – 4200 d/d

Maksimum tork: 550 Nm – 1800-2200 d/d

Son sürat: 250 km/s

0-100 km/s: 6.4 sn

Şanzıman: 9G-Tronic

Aks aralığı: 2939 mm

Boyutlar(uz./gen./yüks.): 4996/1896/1436 mm

Ağırlık (sürücü dahil): 1860 kg

Bagaj hacmi: 520 lt

Tüketim (ş.dışı/ş.içi/ort.): 4.5/7.2/5.5/ 100 km

Emisyon (CO2): 144 gr/km

Test aracı fiyatı: 4.347.500 TL

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir