Pandemide maskeleri taktılar, Hindistan’a ihracatı 3,5 kat artırdılar!

İZMİR (İGFA) –Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği, pandemide hayata geçirdiği Taze Kiraz, Üzüm ve Nar Eserlerinde Amaç Pazarlar UR-GE Projesiyle, maskelerini takarak Hindistan’a pazarlama yaptı, ihracatını 3 yılda 3,5 kat artırarak 30 milyon dolardan 100 milyon doların üzerine taşıdı.

Ticaret Bakanlığı, EYMSİB’in UR-GE Projesindeki bu görkemli muvaffakiyetini “UR-GE Projeleri Yeterli Uygulama Örneği Ödülü”yle onurlandırdı. EYMSİB’in projesi 619 UR-GE Projesi ortasında Türkiye birincisi seçildi.

Ticaret Bakanlığı’nın ihracatçı firmaların kümelenerek yetkinliklerini ve ihracatlarını artırmalarını hedeflediği Milletlerarası Rekabetin Geliştirilmesi (UR-GE) Projelerinde en başarılı URGE Projesini Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği hayata geçirdi.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lider Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği Lideri Hayrettin Uçak’a En Başarılı UR-GE Projesi mükafatını Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat takdim etti.

Ankara’da Ticaret Bakanlığı’nda düzenlenen merasimde konuşan Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği Lideri Hayrettin Uçak, yaş meyve zerzevat bölümünün fiyat rekabetinin ağır olarak yaşandığı bir bölüm olduğunu, Ticaret Bakanlığı’nın UR-GE projelerinin bu rekabette yarışmak için kendilerine çok büyük avantaj sağladığını lisana getirdi.

Uçak, “UR-GE Projeleri fiyat rekabetinde sunduğu imkanlar yanında çiftlikten çatala çağdaş ve inançlı ziraî üretiminin kıssasını Anadolu’daki kadim ziraî üretimden ilham alarak anlatmayı hedefledik ve başarılı olduk” dedi.

Taze Kiraz, Üzüm ve Nar Eserlerinde Amaç Pazarlar UR-GE Projesine 2019 yılında start verdiklerini anlatan Uçak, “Proje kapsamında birinci olarak yol haritamızın belirlendiği muhtaçlık tahlili çalışmamızı yaptık. Hakikat müşterileri bulmak için Maksat Pazar Tahliline yönelik 6 ay süren danışmanlık faaliyetimize eş vakitli olarak tanıtım sineması, web sitesi ve katalog hazırladık. Bu devirde pandemiye karşın projemizi bir an olsun bile durdurmadık, maskelerimizi taktık toplantılara, tesislere gittik ve firmalarımızı pazarlama faaliyetini hazır duruma getirdik. Maksat pazarımız Hindistan’a 2020 yılında 31 milyon dolar olan yaş meyve zerzevat ihracatımızı 2021 yılı sonunda 69 milyon dolara, 2023 yılında da 100 milyon dolara taşıdık. 3 yılda Hindistan’a ihracatımızı yaklaşık 4 kat artırdık” diye konuştu.

Hindistan’a birinci heyetlerini 2021 yılında gerçekleştirdikleri bilgisini veren Lider Uçak, Hindistan’ın değerli bir meyve ithalatçısı durumunda olduğunu belirterek, “İkili iş görüşmelerine de ağır ilgi gösterdiler. Oradaki Ticaret Odası ile iş birliği mutabakatı imzaladık. Heyet sonrasında da birçok Hintli firma ülkemize gelerek üretim alanlarımızı ve işletmelerimizi ziyaret etti. Hindistan’dan sonra 2022 yılında tekrar bizim için değerli maksat pazarlar Endonezya ve Singapur’a heyetler düzenledik. Bilhassa Singapur Asya pazarına dağıtım kanalı bir ülke olduğu için bizim için son derece yararlı bir heyet oldu. Ticaret Bakanlığımızın UR-GE Projelerine yüzde 75 takviye vermesi bizim pazarlama faaliyetleri bütçelerimize çok büyük katkı sağlıyor. Bir heyet yapacakken iki heyet yapabiliyoruz. Fuar dayanaklarından farklı olarak ön finansmanı Birlikler tarafından karşılandığından firmalar da daha uygun maliyetlere katılabiliyorlar. İnanın bazen iştirak fiyatlarını duyan proje dışındaki firmalar bizi arayıp “Biz bu fiyata uçak bileti ve oteli bile alamıyoruz siz nasıl tüm tertibi yapıyorsunuz” diyorlar. Ticaret Bakanlığımıza bize bu büyük dayanağı sağladıkları için teşekkür etmek istiyorum” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir