Fiat 500e Türkiye yollarında!

İlk kere dünya yollarıyla buluştuğu 1957 yılından bu yana, araba dünyasının ikonik modelleri ortasında yer alan Fiat 500’ün, yeni ve büsbütün elektrikli versiyonu Türkiye‘de satışa sunuldu.

La Prima by Bocelli versiyonu ile satışa sunulan Fiat 500e, farklı dizaynını sessiz sürüş ve çevreci kimliğiyle birleştiriyor.

Fiat’ın, 1957 yılında tanıttığı 500, Dante Giacosa tarafından tasarlandı ve II. Dünya Savaşı’ndan sonra FIAT tarafından uygulanan savlı geliştirme ve yenileme stratejisinden doğan İtalyan halkına ulaşım özgürlüğü armağan eden birinci kuşak Fiat 500, çarpıcı kıssasıyla otomotiv dünyasında özel bir yere sahip oldu.

2007 yılında geçmiş tasarım çizgisiyle bağını koruyarak yollara çıkan ikinci kuşak Fiat 500, İtalyan moda ve dizaynının bir simgesi haline geldi. Bugün ise büsbütün elektrikli versiyonu, gelişmiş bağlanabilirlik tahlilleri ve süratli şarj seçenekleri ile sıfır emisyonlu ulaşımın ikonik modeli olmayı hedefliyor.

Fiat 500e, yüzde yüz elektrikli sürüş tecrübesini, 2. düzey otonom sürüş dayanak sitemleri ile bütünleştiriyor. Stellantis’in en çok satılan elektrikli modeli ve Avrupa’nın en çok tercih edilen elektrikli arabalarından biri olan Fiat 500e dünyaca ünlü tenor, Maestro Andrea Bocelli ve JBL ile iş birliği ile hayata geçen La Prima by Bocelli ile eşsiz bir ses tecrübesi sağlıyor ve JBL Sanal Yerler (Müzik Odam, Kayıt Stüdyom, Opera Salonu, Açık Hava Mekanım) teknolojisiyle donatılan, dünyanın birinci kent arabası olarak da otomotiv dünyasında öne çıkıyor.

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Fiat Marka Yöneticisi Altan Aytaç “Fiat elektrikli araç seyahatinin birinci kilometre taşı olan ikonik 500’ün büsbütün elektrikli modelini mart ayından itibaren Türkiye yollarıyla buluşturuyoruz. 500e La Prima, premium ve eşsiz tasarım ruhunu koruyan bir araba. Ayrıyeten bir elektrikli arabanın sessizliğini, JBL’nin “Sanal Mekanlar” tecrübesiyle tamamlayarak kullanıcısına sunuyor” dedi.

Fiat 500e’yi, müşterilerden alınan içgörüleri de dikkate alarak üç gövde tipi ve tek bir donanım düzeyinden oluşan yalın bir eser gamı ile satışa sunduklarına değinen Aytaç “500e’yi Türkiye pazarı ile araç bulunurluğu bakımından en hakikat tarihte buluşturduğumuza inanıyoruz. Yalnızca lansman periyodunda değil, sonrasında da bulunurluk manasında en yeterli kuralları sağlamak için gerekli çalışmalarımızı yaptık. Fiat 500e bu haftadan itibaren tüm Fiat bayileri ve markamızın online satış platformu “fiatonline” üzerinden satışa sunuluyor. 500e La prima versiyonunu Hatchback, 3+1 ve Cabrio gövde tipleriyle müşterilerimizle buluşturuyoruz. Fiat 500e’nin Türkiye’de kısa müddette sevileceğine ve FIAT markasının satışlarında müspet tesir sağlayacağına inanıyoruz.” diyerek kelamlarına son verdi.

Fiat 500e La Prima Hatchback gövde tipi 869 bin 900 TL, 3+1 gövde tipi 899 Bin 900 TL, Cabrio gövde seçenekli versiyonu ise 929 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla, fiatonline platformu ve tüm showroomlarda yerini alıyor.

Yüksek menzil, çoklu şarj seçenekleri

Model, 42 kWh kapasiteli lityum iyon bataryalarıyla, WLTP normuna nazaran ortalama 320 km’ye kadar menzil, sarj müddetini minimuma indirmek üzere 85 kW süratli şarj özelliği sunuyor. Kent arabası segmenti kullanıcılarırın günlük işe gidip gelmeleri için gerekli olan ortalama 50 km’lik menzil ise 5 dk’lık süratli şarj ile dolabiliyor. Tekrar süratli şarj özelliğiyle araç 35 dakikada yüzde 80 oranında şarj edilebiliyor. Ayrıyeten lansmana özel, Mod 3 (Wallbox tipi) kabloya ek olarak mesken tipi prizlere uyumlu Mod 2 şarj kablosunu da sunan Fiat 500e’de 7,4 ve 22 kW’lık Wallbox tahlilleri aksesuar eser gamında satışa sunuluyor. Yeni 500e’nin elektrik motoru 0 km/s’den 100 km/s’ye 9,0 saniyede çıkarken 0 km/s’den 50 km/s’ye 3,1 saniyede ulaşıyor.

İkonik tasarım

Fiat 500e, standart olarak sunduğu Otonom Sürüş Düzey 2 özellikleri ile kent içi ulaşımda şoförüne konfor sağlıyor. Akıllı Adaptif Sürat Sabitleme Sistemi (iACC) ile öndeki aracı takip ederek sabit süratte sürüş sağlarken, acil emniyet freni araba, bisiklet yahut yayaları algılayarak frenleme yapabiliyor. Şerit Ortalama ve sürüş dayanak sistemi ise şeritleri etkin olarak takip ederek, aracı şeritleri ortalayacak formda konumlandırıyor. Fiat 500e ayrıyeten Geri Görüş Kamerası, Yorgunluk Asistanı ve Acil Yardım Daveti (e-call) üzere işlevleri da kullanıcısına sunuyor. FIAT 500e’de yer alan Akıllı Sürat Asistanı, Trafik İşareti Algılama sistemiyle birlikte sürat sonu levhalarını tanımlayıp uygulanmasını öneriyor. Kent İçi Kör Nokta İkaz Sistemi, aracın kör noktasında bir öbür aracı algılaması halinde, aynada beliren sarı ışık ile şoförünü uyarıyor. 360° Sensörlerle donatılan Panaromik Park Asistanı ise aracın dört bir yanını kuş bakışı olarak gözlemleyerek hareketlerde risk oluşturabilecek bir pürüz olması halinde sürücüyü uyarıyor.

Otomobilde Fiat logosu yerine ön yüzde konumlandırılan 500 logosu, elektrikli arabanın, geçmişle bağını kopartmadan yansıtıyor. 500e’nin full LED ön ve art stop imza farları, yeni Fiat monogram art logosu ve 17 inç elmas bölümlü alaşım jantları dizaynındaki güçlü görünümünü destekliyor.

Hibrit motorlu Fiat 500’den 6 cm daha uzun, 6 cm daha geniş ve 3 cm daha yüksek olan 500e’nin iç yerindeki şık tasarım ise 1957’de satışa sunulan birinci kuşağına gönderme yapıyor. Aracın ince ve geniş tutulan yatay ön konsolu, genişlik algısını arttırırken olağanda vites kolunun bulunduğu orta konsolda ise modüler saklama alanları yer alıyor. Vites kolunun yerini piyano tuş grupları alıyor. Premium dokulu ön konsol, kabin içerisindeki konforu en üst düzeyde yansıtırken, çift renkli ve yumuşak dokulu deri direksiyon öne çıkan ayrıntılar ortasında. Fiat monogramlı premium kalitede kumaşla kaplı koltuklar konfor sunarken, daha fazla omuz ve diz aralığı sunan iç yerin büsbütün düz yerinde lityum-iyon bataryalar gizleniyor ve bagaj alanına da katkı sağlıyor. U-Connect bilgi-eğlence sistemi, kablosuz Apple CarPlay ilişkisi ve Android Auto dayanağı ile seyahatleri çok daha keyifli bir hale dönüştürüyor. Gelişmiş akıllı telefon dayanağı sunan sistem, 10,25 inç büyüklüğünde dokunmatik bir ekranla destekleniyor. 500e’nin 10.25 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ile özel “La Prima” logosu yer alıyor.

Modelde standart olarak sunulan yaşama alanı ve bagajın kullanım kapasitesini kısıtlamayacak halde araca entegre edilen JBL Premium sis sistemi; 320 W ses gücüyle teknik ve performans açısından olduğu kadar, gerçek yer hissi veren sezgisel kullanım özellikleriyle (Müzik Odam, Kayıt Stüdyom, Opera Salonu, Açık Hava Mekanım) de ses tecrübesini en üst düzeyde yaşatıyor. 500e ayrıyeten yayaların aracın hareket halinde olduğunu algılayabilmeleri gayesiyle araç dışına; İtalyan direktör Federico Fellini’nin Amarcord sineması için Nino Rota tarafından bestelenen melodisini yayıyor.

Fiat 500e Hatchback ve 3+1 gövde tipleri, panoramik cam tavanıyla dikkat çekerken, Cabrio gövde seçeneği, Fiat Monogram açılır tavan dokumasıyla birinci kuşaktaki başarılı özellikleri standart olarak sunuyor. Eser gamının üçüncü gövde seçeneği olan 3+1 ise ismini arabanın sağ tarafındaki Magic Door olarak isimlendirilen üçüncü kapıya sahip olmasından alıyor. 3+1, geriye hakikat açılan kapısıyla art koltuklara daha kolay erişim sunuyor.

Avantajlı müşteri deneyimi

Fiat, 500e ile elektrikli arabaların dünyasını müşterilerle buluştururken bir dizi satış sonrası hizmetle de müşteri tecrübesini destekliyor. Modeli satın alan müşterilere, Tofaş garantisiyle, 8 yıl 160 bin km batarya garantisi sunuluyor. Ayrıyeten lansmana özel Mod 3 (Wallbox tipi) kabloya ek olarak Mod 2 (Ev Tipi) şarj kablosu da ikram ediliyor. Fiat 500e sahipleri tüm bunların haricinde Fiat Yol Arkadaşım uygulaması üzerinden Wat Mobilite Şarj İstasyon Gösterimi ve elektrikli araç dünyası hakkındaki bilgilere de süratlice erişebiliyor.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir