Hanife Baş – Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, özel alışveriş ve kampanya devirleri nedeniyle perakende kesiminde büyük bir hareketlilik yaşandığını belirterek, “Bu yılda kampanya devirlerinde online ve fizikî satışların yüzde 100 artmasını ve yaklaşık 100 milyar TL’lik doping sağlamasını bekliyoruz” dedi.
Avantajlı fiyatlar
Geçen yıllarda olduğu üzere bu yıl da kampanya devirlerinde giysi, kozmetik, teknoloji ve mobilya bölümlerinin öne çıkacağını lisana getiren Ekmekçi, “Bir yıl boyunca yüksek dengeli alışverişler için bu özel devirleri bekleyen tüketiciler tekrar perakende dalına hareketlilik getirecek. Tüketiciler yüksek bütçeli harcamaları için özel kampanya periyotlarını sabırsızlıkla bekliyor.
Özellikle teknoloji, beyaz eşya ve mobilya üzere alanlardaki alışverişlerini bu kampanya periyotlarında yapıyorlar. Pazar yerleri rekabetin de tesiriyle tüketicinin yararına olacak kampanyalar düzenliyor. Tüketiciler kampanya ayrıntılarını yakından takip ettiklerinde avantajlı fiyatlarla alışveriş yapabilirler” dedi.
Ekmekçi, perakende bölümünün tüm temsilcilerinin de kampanya devirlerine hazırlandığını aktararak, şunları söyledi: “Tüketiciler de e-ticarete çok alıştı. İtimatları arttı.
Kampanya periyotlarında e-ticaret alanındaki pazar yerleri, markaların web siteleri ve uygulamalar üzerinden rekabetçi indirim oranları uygulanıyor. Geçtiğimiz yıllarda olduğu üzere bu yıl da kampanya periyotlarında online satış kanallarının öne çıkacağını öngörüyoruz.”
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, sektörün kasım ayındaki alışveriş kampanyalarından düzgün bir beklenti içinde olduğunu belirterek, “E-ticaret tarafında ve fizikî perakende de büyük bir artış bekleniyor. E-ticarette bir evvelki aya nazaran en az yüzde 50’lik artış olacak. Tüketiciler için de kıymetli bir fırsat. Daha indirimli alışveriş yapabilecekler. Kasım ayındaki üç özel alışveriş günü bütün kesimleri etkileyecek fakat en çok hazır giysi, teknoloji üzere alanları öne çıkarması bekleniyor” tabirlerini kullandı.
Kasım alışveriş ayı oldu
TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi ve Ticimax Kurucusu Cenk Çiğdemli de, e-ticarette Bekarlar Günü, Efsane Cuma ve Siber Pazartesi’nin tesirinin görüleceğini aktararak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Kasım ayı alışveriş ayına dönüştü. Aralık ayında da kesim sürat kesmeden yeni yıl kampanyalarıyla devam edecek. Satıcılar ve e-ticaret siteleri bu devirde satışlarını katlayacak. Yılın son iki ayında Türkiye genelinde ciro beklentisi 500 milyar TL olacak.”
AVM’lere giriş arttı
Alışveriş Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, özel alışveriş günlerinin AVM’lere girişi yüzde 5-10 ortasında artırdığını aktararak, “Şu anda AVM’lere günlük giriş sayısı 7 milyona yaklaştı. Bu sayıya yüzde 5 artar. Kış dönemi geldi özel alışveriş günlerinde hazır giysi, çocuk giysi, ferdî bakım üzere kategorilere talep artar” dedi.